Ποδήλατα – έργα τέχνης!


Από το Πράσινο Ποντίκι Δεκεμβρίου
Η πρώτη εντύπωση σου κόβει την ανάσα. Γιατί δεν πρόκειται για απλά ποδήλατα, αλλά για αντικείµενα τέχνης που συνδυάζουν την υψηλή τεχνολογία και την υψηλή αισθητική, συνθέτοντας το απόλυτο design.

Η αλήθεια είναι ότι πολλοί µπορεί να τα θεωρήσουν από υπερβολικά έως «εξωγήινα» και να υποστηρίξουν ότι δεν χρειάζονται τόσο ακραίες προτάσεις για ένα τόσο απλό µέσο, όπως το ποδήλατο, το οποίο, µάλιστα, προωθεί µια άλλη φιλοσοφία ζωής, λιγότερο εξεζητηµένη και εξαρτώµενη. Η αλήθεια είναι, όµως, επίσης ότι δεν πρέπει να αντιµετωπίζουµε µίζερα και συµβατικά το όραµα των σχεδιαστών του µέλλοντός µας, ειδικά όταν πρόκειται για προτάσεις που σε κάνουν να µην µπορείς να ξεκολλήσεις το βλέµµα σου…

Τα δυο ποδήλατα – αντικείµενα τέχνης που παρουσιάζει το «Πράσινο Ποντίκι» έχουν πολλά κοινά σηµεία αλλά και µεγάλες διαφορές. Η βασικότερη είναι ότι το πρώτο, το INgSOC, είναι πρόταση ανεξάρτητων σχεδιαστών και το δεύτερο, το B1K, αποτελεί πρόταση µιας πολύ µεγάλης εταιρείας, της Peugeot.

NgSOC

Πανέµορφο ηλεκτρικό ποδήλατο διά χειρός των designers Edward Kim και Benny Cemoli, που συνδυάζει την αεροδυναµική των ποδηλάτων που χρησιµοποιούνται στο τρίαθλο (ποδήλατο, τρέξιµο σε βουνό, κολύµπι), τον ευέλικτο χειρισµό των παραδοσιακών ποδηλάτων αλλά και την πιο σύγχρονη υβριδική τεχνολογία. Ο σκελετός είναι κατασκευασµένος από ανθρακονήµατα και ενισχυµένος µε πολυµερές (CFRP). Πίσω από το κάθισµα έχει τοποθετηθεί η αφαιρούµενη µπαταρία, ενώ στη µια λαβή του τιµονιού υπάρχει όργανο για την ένδειξη της στάθµης της. Ο αναβάτης µπορεί να επιλέξει να κινείται αποκλειστικά µε την ενέργεια της µπαταρίας, να τη χρησιµοποιεί όποτε βρίσκει τα σκούρα στις ανηφόρες ή όποτε έχει κουραστεί ή βέβαια να µην τη χρησιµοποιεί καθόλου, εάν αισθάνεται σε άριστη φυσική κατάσταση.

Η µπαταρία δεν τροφοδοτεί µόνο τον κινητήρα, αλλά δίνει ενέργεια στα εµπρός και πίσω φώτα. Παράλληλα αποτελεί και σταθµό φόρτισης για τις συσκευές επικοινωνίας, ψυχαγωγίας και πλοήγησης που µπορούν να ενσωµατωθούν στο σούπερ ποδήλατο. Η µπαταρία φορτίζεται µε την κίνηση του αναβάτη και έτσι µεγιστοποιεί την αποδοτικότητά της.

Η πρόταση των δυο designers, αν και ακόµα είναι σε πρώιµο στάδιο, αναµένεται να κάνει το επόµενο βήµα µε τη βοήθεια του Εργαστηρίου Ψηφιακών Κατασκευών του Πανεπιστηµίου του Νέου Μεξικού.

B1K

Πρόταση της σχεδιαστικής ομάδας της Peugeot Bicycles σε συνεργασία με την Ultra Motor, το B1K είναι ένα φουτουριστικό αγωνιστικό ποδήλατο με extreme χαρακτηριστικά, για το οποίο η εταιρεία εδώ και έναν χρόνο έχει δώσει στη δημοσιότητα φωτογραφίες, αλλά δεν έχει δώσει καμία πληροφορία.

Τα μόνα δεδομένα που έχουν γίνει γνωστά είναι ότι το B1K είναι κατασκευασμένο από ανθρακονήματα και βέβαια δεν διαθέτει το γνωστό σύστημα κίνησης με την κλασική αλυσίδα. Το concept ηλεκτρικό ποδήλατο της Peugeot δεν έχει, επίσης, τη μηχανή στο κέντρο του τροχού (hub motor) όπως έχουν τα περισσότερα ηλεκτρικά μοντέλα. Αντίθετα το B1K έχει δυο «στροφάλους» ενσωματωμένους στον σκελετό του ποδηλάτου, έναν για τον ηλεκτρικό κινητήρα και έναν που θα λειτουργεί με την κίνηση του αναβάτη. Στους κύκλους των σχεδιαστών αυτό που έχει τραβήξει την προσοχή από τις φωτογραφίες είναι οι ρόδες του ποδηλάτου, που όπως φαίνεται καθαρά δεν είναι οι κλασικές. Το ερώτημα είναι εάν απλώς προς το παρόν έχει μπει στις ρόδες κάλυμμα για να μην αποκαλυφθεί κάποιο νέο υλικό ή νέα τεχνολογία που χρησιμοποιήθηκε ή είναι ένα τρικ για να κρατάει σε ετοιμότητα την κοινότητα των απανταχού designers.

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s