Ο γύρος του κόσμου με… 80 ευρώ!

Από το Πράσινο Ποντίκι
Ο ενορατικός Γάλλος συγγραφέας, ο αξεπέραστος Ιούλιος Βερν, σε ένα από τα περίφημα «ταξίδια» του στο μέλλον, είχε περιγράψει τον 19ο αιώνα σε ένα από τα μυθιστορήματά του έναν κόσμο όπου τα αυτοκίνητα κινούνταν με καύσιμο τον αέρα.
Το όραμά του έκανε πράξη ένας άλλος Γάλλος, ο κορυφαίος μηχανικός αυτοκινήτων Γκι Νεγκρ, ο οποίος μάλιστα έχει την ίδια μέρα γενέθλια με τον Βερν.
Ο Γάλλος μηχανικός εξπέρ της αεροναυτικής που έχει εργαστεί για πολλά χρόνια στη Φόρμουλα 1 και έχει συνδέσει το όνομά του με επαναστατικές αλλαγές στα αγωνιστικά αυτοκίνητα και όχι μόνο, αποφάσισε να αφιερώσει τη ζωή του στην κατασκευή του πιο οικονομικού και πιο οικολογικού αυτοκινήτου που έχει κυκλοφορήσει ποτέ.
Ο Γάλλος οραματιστής τα κατάφερε αφού το όχημά του μπορεί να διανύσει απόσταση 200 χιλιομέτρων με μόλις 1,5 ευρώ, ενώ όχι μόνο δεν ρυπαίνει την ατμόσφαιρα, αλλά αντίθετα την καθαρίζει!

Πώς λειτουργεί
Ο Γκι Νεγκρ και ο γιος του Σιρίλ πειραματίστηκαν επί 15 χρόνια και τελικά κατάφεραν να κατασκευάσουν το αυτοκίνητο το οποίο γεμίζει με κρύο αέρα, ο οποίος στις δεξαμενές του οχήματος συμπιέζεται με αποτέλεσμα να δημιουργείται, όταν θερμαίνεται, εκτόνωση αερίων, όπως συμβαίνει με τους κινητήρες εσωτερικής καύσης. Τα αέρια αυτά τροφοδοτούν τα πιστόνια και δίνουν κίνηση στο όχημα. Όπως επισημαίνει ο Νεγκρ, ο αέρας που βγαίνει από την εξάτμιση είναι πιο καθαρός από τον αέρα που τροφοδοτεί τον κινητήρα, χάρη σε ένα φίλτρο καθαρισμού με αποτέλεσμα η εφεύρεση του Γάλλου οραματιστή μηχανικού όχι μόνο να μη ρυπαίνει την ατμόσφαιρα, αλλά να εκπέμπει αέρα πιο καθαρό από αυτόν των πόλεων! Το ρεζερβουάρ του οχήματος μπορεί ο χρήστης να το φουλάρει με αέρα στο σπίτι του, χρησιμοποιώντας έναν ηλεκτρικό συμπιεστή ενώ ο Νεγκρ ελπίζει ότι κάποια μέρα οι οδηγοί θα είναι σε θέση να επαναφορτίζουν τα αυτοκίνητα στους σταθμούς αυτοκινήτων μέσα σε τρία λεπτά και για μόλις τρία δολάρια.
Το απόλυτα οικονομικό και οικολογικό αυτοκίνητο κοστίζει γύρω στα 6.800 ευρώ – ενώ ετοιμάζεται σε φθηνότερη έκδοση που θα είναι γύρω στα 3.800 ευρώ -, γεμίζει το ρεζερβουάρ με 1,5 ευρώ αέρα και έχει αυτονομία κίνησης για 200 χιλιόμετρα. Ιδανικά μπορεί να αναπτύξει ταχύτητα 100 χιλιομέτρων την ώρα! Η αλλαγή λαδιών στο όχημα που κινείται με αέρα γίνεται κάθε 50.000 χιλιόμετρα αφού λόγω της απουσίας της διαδικασίας καύσης δεν υπάρχουν κατάλοιπα. Ο Νεγκρ είναι ο ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της MDI και μέχρι σήμερα έχει παρουσιάσει στις διεθνείς εκθέσεις αυτοκινήτου του Παρισιού και της Γενεύης τρία μοντέλα, το MiniCAT (Compressed Air Technology), το CityCAT και το OneCAΤ.
Η εταιρεία του ιδρύθηκε το 1991 και άρχισε να προσελκύει πρωτοπόρους επενδυτές όταν ο Γάλλος οραματιστής παρουσίασε τον πρώτο κινητήρα διπλής ενέργειας, έναν κινητήρα που κινούνταν με συνδυασμό βενζίνης και συμπιεσμένου αέρα. Αυτή τη στιγμή στην εταιρεία του υπάρχουν περισσότεροι από 160 συνεργάτες και περισσότεροι από 30 μηχανικοί που προσπαθούν να εξελίξουν ακόμα περισσότερο το όχημα που κινείται με αέρα, με ιδανικό στόχο να φτάσουν σε ένα σημείο που το όχημα θα συλλέγει και θα συμπιέζει καθ’ οδόν τον αέρα στον κινητήρα του, επιτυγχάνοντας έτσι την «αέναη κίνηση».
Οι πολέμιοι
Η παρουσίαση του οχήματος του Γάλλου πρωτοπόρου μηχανικού έκανε αίσθηση σε όλες τις μεγάλες διεθνείς εκθέσεις αυτοκινήτων όπου παρουσιάστηκε. Ενδιαφέρον έδειξαν αρχικά και μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες, οι οποίες όμως στη συνέχεια επιδόθηκαν σε ένα άγριο παιχνίδι δυσφήμησης της πατέντας του Νεγκρ. Ακόμα και η ινδική αυτοκινητοβιομηχανία, η Tata, που αρχικά υπέγραψε συμβόλαιο για την παραγωγή του πρώτου οχήματος που θα κινείται με αέρα, στη συνέχεια, ποιος ξέρει ύστερα από ποιες πιέσεις, υποχώρησε και απέρριψε το πρόζεκτ. Είναι χαρακτηριστικό ότι ο Γάλλος μηχανικός που συνειδητοποίησε τον πόλεμο, με δηλώσεις του προσπάθησε να ανατρέψει το κλίμα επισημαίνοντας ότι το όχημα του δεν είναι ανταγωνιστικό προς τα συμβατικά αυτοκίνητα και υπογραμμίζοντας ότι είναι ένα αμιγώς όχημα πόλης, για μικρές αποστάσεις, που μπορεί να χρησιμοποιηθεί από δημόσιες υπηρεσίες και επιχειρήσεις. Τον τελευταίο καιρό, πάντως, το όχημα που κινείται με συμπιεσμένο αέρα έχει κερδίσει την προσοχή μεγάλων αμερικανικών δικτύων, όπως το CNN, και οι ελπίδες για μια σοβαρή εμπορική προσέγγιση αναπτερώθηκαν.

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s