Ορθοπεταλιές VS γκαζιές

Από το Πράσινο Ποντίκι

Το Στρασβούργο προτείνει ως ανώτατο όριο ταχύτητας τα 30 χιλιόμετρα για να αποθαρρύνει τη χρήση αυτοκινήτων

Ας βάλουμε λίγο τη φαντασία μας να δουλέψει και ας υποθέσουμε ότι αύριο το πρωί διανέμεται μια δήλωση από τον δήμαρχο της Αθήνας ή της Θεσσαλονίκης ή της Πάτρας που λέει το εξής…. « οι δρόμοι δεν ανήκουν πλέον μόνον στα αυτοκίνητα. Πρέπει να αναδιανεμηθούν με ένα δικαιότερο τρόπο μεταξύ όλων των μέσων μεταφοράς. Και κυρίως θα πρέπει να προστατευθούν οι πιο ευάλωτες ομάδες για τις οποίες θα πρέπει να δημιουργηθούν ζώνες όπου όλοι οι χρήστες θα έχουν πρόσβαση, όμως, ο πεζός θα είναι βασιλιάς».
Η δήλωση αυτή, συνοδεύεται και από ένα πρώτο δραστικό μέτρο που ορίζει ότι το ανώτατο όριο ταχύτητας ορίζεται αυστηρά σε ολόκληρη την πόλη στα 30 χιλιόμετρα… Και μετά ξυπνήσαμε γιατί όποιος δήμαρχος επιχειρούσε κάτι τέτοιο στην Ελλάδα θα γινόταν δακτυλοδεικτούμενος, θα χαρακτηριζόταν γραφικός και οπισθοδρομικός αφού οι εκατοντάδες χιλιάδες «Σουμάχερ» της διπλανής μας πόρτας δεν θα μπορούσαν να εκτονώσουν τα απωθημένα τους… Η δήλωση αυτή όπως και η πρόταση που τη συνοδεύει δεν είναι φανταστική, απλώς έγινε σε μια άλλη πόλη από έναν άλλο δήμαρχο. Γιατί όλα αυτά τα ωραία και κατ΄εμάς «οπισθοδρομικά» συμβαίνουν στο Στρασβούργο και την περίφημη δήλωση αλλά και την πρόταση να μετατραπούν σε «χελώνες» τα αυτοκίνητα ώστε να ενθαρρυνθεί η κίνηση του ποδηλάτου και να καταστεί ο πεζός βασιλιάς, ανήκει στο δήμαρχο της πόλης Roland Ries.
Το Στρασβούργο θεωρείται φιλική προς τον χρήστη πόλη αφού με συντονισμένες ενέργειες και μέτρα έχει καταφέρει να χρησιμοποιούν το αυτοκίνητό τους περίπου το 50% των κατόχων, διαθέτει δίκτυο ποδηλατοδρόμων που ξεπερνά τα 485 χιλιόμετρα, ενώ φημίζεται και για το καλύτερο στη Γαλλία δίκτυο τραμ. Η πρόταση για μείωση του ορίου ταχύτητας στα 30 χιλιόμετρα έχει σαν στόχο τόσο την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας όσο και να λειτουργήσει ως κίνητρο για τη χρήση του ποδηλάτου από περισσότερους πολίτες. Το όραμα του δημάρχου του Στρασβούργου είναι η πόλη του να αποτελέσει παράδειγμα – καταλύτη και για όλες πόλεις που αγωνίζονται για να περιορίσουν την κίνηση των αυτοκινήτων. Το εάν η πρόταση για τη μείωση του ορίου ταχύτητας θα γίνει τελικά αποδεκτή είναι θέμα των ίδιων των κατοίκων της πόλης οι οποίοι θα κληθούν το Μάιο να ψηφίσουν. Σύμφωνα με τις αρμόδιες αρχές το θέμα θα τεθεί σε ψηφοφορία αφού το μέτρο για να επιτύχει θα πρέπει να γίνει κατανοητό από τους ίδιους τους πολίτες ώστε στη συνέχεια να εφαρμοστεί χωρίς προβλήματα. Ο δήμαρχος του Στρασβούργου εκτιμά ότι η μετεξέλιξη των πόλεων σε «πράσινες» και ιδανικές για τους πεζούς και τους ποδηλάτες, δεν μπορεί να γίνει με μεμονωμένες αποφάσεις αλλά μέσα από στρατηγικές της άμεσης δημοκρατίας όπως είναι τα δημοψηφίσματα.

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s